ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

این مجله با هدف ارائه اطلاعات و ابزارهای آنلاین به روز در زمینه های مختلف مربوط به سلامتی و ورزش برای هموطنان ایجاد شده است. امید است که بتوانم گام کوچکی برای شما عزیزان در این زمینه بر داریم.

  • ۰
  • ۰

پیلاتس چیست؟

پیلاتس یک نوع روش تمرینی است که بر تقویت قوای عمومی بدن خصوصا افزایش قدرت عضلات مرکزی بدن تاکید دارد، تمرکز پیلاتس بر اصلاح ساختار بدن، افزایش تعادل و انعطاف پذیری است. همچنین بر ارتباط ذهن و بدن متمرکز است و ﺑﯿﻦ ﺑﺪن و ﻣﻐﺰ هارمونی ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ اﯾﺠﺎد ﮐﺮده و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺑﺪن اﻓﺮاد را در هر ﺳﻦ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺮد. از موارد مهمی که این روش را با دیگر روش‌های تمرینی متمایز می‌کند این است که احتمال آسیب در پیلاتس بسیار پایین‌ و نزدیک به صفر است. این فرم نوین از ورزش توسط جوزف پیلاتس در آلمان ابداع شد. جوزف پیلاتس در ابتدا این روش تمرینی را به نام Contrology نامگذاری کرد. او معتقد بود که سلامت جسمی و روانی به شدت وابسته به هم هستند. جوزف در دهه ۱۹۲۰ به ایالات متحده مهاجرت کرد و یک استودیوی Pilates را در نیویورک تاسیس کرد و در همین استودیو پیلاتس را توسعه داد.

 آیا Pilates به شما کمک می‌کند وزن از دست بدهید؟

اگر می‌خواهید بسیار سریع وزن خود را کاهش دهید نه تنها پیلاتس بلکه بسیاری از ورزش‌های دیگر برای شما کارساز نیستند. اما اگر به دنبال کاهش اضافه وزن و شکل دادن به فرم بدنتان، همچنین از دست ندادن عضلاتتان هستید، پیلاتس باید بخشی از برنامه تمرینی بلند مدت شما باشد. پیلاتس به شما کمک می‌کند تا عضلات خود را به ویژه در ناحیه مرکزی بدن، تقویت کرده و افزایش دهید.از این رو انجام پیلاتس به منظور لاغری پیشنهادی می شود که به اکثر افراد میشود.  این تمرینات بدن شما را شکل می‌دهد و ظاهر بی نظیری برای شما به ارمغان می‌آورد. از آنجا که قامت صاف و کشیده، شکم تخت و سینه‌ی ستبر چیزی است که اکثر ما در تلاش برای رسیدن به آن هستیم، پیلاتس از بهترین انتخاب‌ها است.

- در واقع ما برای از دست دادن وزن اضافی، به توانایی فیزیکی برای انجام تمرین نیاز داریم. بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند و اندام موزونی ندارند، عضلاتشان تحلیل رفته و توده چربیشان به توده عضلانیشان غالب است، لذا ممکن است دچار زانو درد، کمر درد، درد گردن و... باشند، اما Pilates به این دسته از افراد کمک می‌کند تا نیروی مورد نیاز برای انجام تمرینات را فراخوانی کنند، هسته مرکزی بدن را تقویت کنند و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند. پیلاتس به آسانی شما را قادر به انجام تمرینات بیشتر می‌کند.
تاثیر شش هفته تمرین پیلاتس بر روی بدن یک تمرین کننده پیلاتس، کاترین تا قبل از پیلاتس هیچ نوع ورزشی انجام نداده، به علت سال‌های متمادی فعالیت پرستاری، از درد پشت رنج می‌برده، که پس از تمرینات پیلاتس دردهای او نیز برطرف شده است.
- اگر به دنبال کاهش یا افزایش وزن هستیم، انجام هیچ ورزشی به تنهایی کارساز نخواهد بود. اگر سبک زندگی را اصلاح نکنیم هرگز به تناسب و سلامت نخواهیم رسید. بدن یک سامانه هوشمند است یک کل نظام‌دار، برای رسیدن به تناسب و تعادل، تغذیه و خواب مناسب از اهمیت بیشتری نسبت به فعالیت بدنی برخوردارند. ضمن اینکه ژنتیک یا صفات و ساختمان بدنی که با آن متولد می‌شویم در ترکیب بدن ما بسیار تاثیرگذار است و تعیین‌کننده ساختار توده بدنی ما است.
ورزش پیلاتس یک روند بازگشت به زندگی طبیعی است و اصولا با هر آنچه غیرطبیعی است منافات دارد.
- پیلاتس به شما کمک می‌کند تا به تناسب رسیده و موزون شوید، این تمرین‌ها به شکل محسوسی موجب کاهش درصد چربی بدن و در عین حال افزایش توده عضلانی شما می‌شود در نتیجه شکل بدن‌تان را تغییر می‌دهد و آن را یکپارچه می‌کند، حتی اگر عدد روی ترازو تغییر نکند، لباس‌های شما بهتر به بدن‌تان می‌نشیند، چه اضافه وزن داشته باشید چه کمبود وزن با این تمرینات به وزن طبیعی خواهید رسید، اما دقیقا چقدر و چگونه بستگی به تیپ‌بدنی، نوع تمرین، تغذیه، خواب و تسلط مربی شما دارد.

نظرات (۱)

  • سجاده فرش
  • بسیار عالی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی