ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

این مجله با هدف ارائه اطلاعات و ابزارهای آنلاین به روز در زمینه های مختلف مربوط به سلامتی و ورزش برای هموطنان ایجاد شده است. امید است که بتوانم گام کوچکی برای شما عزیزان در این زمینه بر داریم.

  • ۰
  • ۰

دلایل زیادی برای انجام Pilates وجود دارد. به عنوان مثال، رابطه جنسی و خواب بهتر، تقویت قوای عمومی بدن، اصلاح ساختار بدن، قامتی صاف و کشیده، بهبود دردهای کمری و گردنی از فواید این ورزش است. برخلاف برخی از روش‌های تمرینی، پیلاتس قسمتی از بدن را بیش از حد گسترش نمی‌دهد،

تمرینات پیلاتس بدن را به عنوان یک کل یکپارچه ورزیده می‌کند و باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات و همچنین افزایش دامنه حرکتی مفاصل می‌شود. توجه به تناسب تمام اندام‌های بدن، از جمله تنظیم عملکرد ذهن و شیوه صحیح تنفس، سطح آمادگی جسمانی یکپارچه‌ای را فراهم می‌کند که در کمتر ورزشی قابل مشاهده است.

فایده پیلاتس
ورزش پیلاتس یک روش تمرینی کامل است

پیلاتس به تنهایی یک روش تمرینی کامل است و برای همه ورزش‌ها یک مکمل بسیار مفید است و مانند دستور زبان برای یک زبان است، مجموعه‌ای از قوانین و ساختارها که باعث شناخت و درک کاملی نسبت به جسم شده تا مفهوم بیشتری از حرکات و رفتارهای بدنی پیدا کنیم. در نتیجه امکان اشتباه در هر حرکت مانند وزنه زدن، دویدن یا ضربه زدن را به حداقل برسانیم.
پیلاتس اصلاح کننده ساختار بدن است

تحقیقاتی که بر روی ورزشکاران این رشته صورت گرفته، نشان می‌دهد ناهنجاری‌های اکتسابی آناتومیکی از قبیل گودی کمر، افتادگی شانه، کوتاهی عضلات و دیگر ناهنجاری‌های آناتومیکی در ناحیه‌ی ستون مهره‌ها، در بدن افرادی که دست کم هفته‌ای دو جلسه تمرینات پیلاتس را اجرا کرده بودند به شکل محسوسی بهبود می‌یابد.
پیلاتس به هیچ وجه مضر نیست

در سایر شیوه‌های منتهی به فیتنس اعم از تمرین با وزنه و یا حتی تمرین با کش با توجه به اینکه فشار از خارج بر عضلات وارد شده و بدن نیز در کنترل فشارهایی که از بیرون بر آن وارد می‌شود گاهاً ناتوان ظاهر می‌شود اغلب مصدومیت زا بوده‌اند، هر چند که اجرای صحیح این تمرینات تا حدودی می‌تواند از بروز مصدومیت‌هایی که ممکن است در کمین فرد باشند پیشگیری کند.

اما پیلاتس در صورت اجرای صحیح و با عنایت به اینکه در جریان اجرا، نیرویی خارج از بدن به عضلات وارد نمی‌کند، مصدومیت زا نبوده و از سوی دیگر با توجه به اینکه تمرینات این رشته متمرکز بر افزایش انعطاف بدنی و اصلاح ساختار بدن می‌باشند، می‌تواند در پیشگیری و درمان مصدومیت‌های ورزشی و یا حتی مصدومیت‌های غیر ورزشی که در جریان زندگی برای ما حادث می شود موثرتر واقع گردد.
پیلاتس تقویت کننده عضلات تنه و ستون مهره‌ها

تمرینات پیلاتس بر کاهش درد و افزایش استقامت عضلات شکم و پشت مبتلایان به کمردرد مزمن بسیار موثر است، آگاهی از وضعیت طبیعی بدن و توانایی برای حفظ پاسچر صحیح کلید اصلی این تمرینات است. عوامل مختلفی در ایجاد درد کمر نقش دارند. بی تحرکی یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری‌های مزمن و ناتوانی حرکتی از جمله کمر درد به شمار می‌آید.

کمردرد یک ناهنجاری اسکلتی ماهیچه‌ای است که حدود ۸۰ درصد افراد در زندگی با آن مواجه می‌شوند. پزشکان بر این باورند سن ابتلا به کمردرد و دردهای مزمن در ناحیه ستون فقرات پایین آمده و از این جهت موضوع نگران کننده است. بخش بزرگی از کمردردها ناشی از سبک زندگی نادرست و پایین بودن سطح اطلاعات مردم در خصوص رفتارهای صحیح نشستن و خوابیدن و راه رفتن، جابه جایی اجسام، تحرک جسمانی کم و تغذیه نادرست است.

لازم به تذکر است که درمان‌های غیراصولی و نادرست کمردرد و داشتن اضطراب و ترس از درد، از دلایل مزمن شدن کمردرد بوده که می‌توان با استفاده از روش‌های فیزیوتراپی و تمرینات خاصی مانند تمرین‌های پیلاتس، وظیفه عضلات را به آنها یادآوری کرد تا ضمن بهبود علائم، با حفظ پایداری ستون فقرات از مزمن شدن و عود کمردرد جلوگیری کرد. از پیلاتس برای درمان کمردرد و سایر بیماری ها و دردهای عضلانی در فیزیوتراپی ها نیز استفاده می شود.
قامتی صاف و کشیده‌تر با تمرینات پیلاتس

این رشته‌ی ورزشی، افزایش حجم عضلات، نظیر آنچه که در پرورش اندام و بـدنسازی و تمرین بـا وزنه رخ می‌دهـد را توصیه نکرده و به شما نیز نوید نمی‌‌دهد. پیلاتس به کشیده تر شدن و بلند تر کردن عضلات، اصلاح ساختار بدن، تمرکز و… تاکید دارد، و صد البته انعطاف بدنی را نیز بسیار مورد توجه قرار می‌دهد.

به کمک این روش و تاکیدی که بر تقویت و کشش عضلات دارد، قدرت، استقامت و انعطاف بدن به وضوح افزایش پیدا می‌کند در نتیجه انحناهای غیرطبیعی ناشی از الگوهای نادرست قامتی بهبود می‌یابد و بدن در برابر گرانش مقاوم می‌شود. به همین دلیل قامت کشیده‌تر می‌شود، لذا چنانچه به انحنای غیرطبیعی مبتلا باشید قطعا افزایش قد را تجربه خواهید کرد.
پیلاتس تنظیم کننده شیوه صحیح تنفس

تنفس یک فرایند ناخودآگاه و خودکار است که توسط سیستم عصبی کنترل می‌شود، کاری که ما هر لحظه و هر روز حتی بدون این که بر آن تمرکز داشته باشیم انجام می دهیم و جالب است بدانید تکنیک صحیح تنفس اصلا راحت نیست و ما می‌توانیم زندگی‌مان را با شیوه‌ی صحیح تنفس بهبود ببخشیم. از مهمترین اصول پیلاتس تنفس است که آن را از دیگر روش‌های تمرینی ورزشی متمایز می‌سازد، با مداومت بر انجام تمرینات پیلاتس می‌توان فرایند خودآگاه تنفس را تجربه و نظم و ریتم تنفس را تنظیم کرد.
پیلاتس و تناسب اندام

پیلاتس ورزشی است که تاثیر آن بر آب کردن شکم و پهلو ثابت شده است. حرکات پیلاتس بر روی عمیق ترین لایه عرضی شکم مانند یک کمربند کار می‌کنند و باعث تقویت عضلات میان تنه و کاهش توده چربی شکم و پهلو می‌شوند. پیلاتس به شما کمک می‌کند تا به تناسب رسیده و موزون شوید.

این تمرین‌ها به شکل محسوسی موجب کاهش درصد چربی بدن و در عین حال افزایش توده عضلانی شما می‌شود در نتیجه شکل بدن‌تان را تغییر می‌دهد و آن را یکپارچه می‌کند، حتی اگر عدد روی ترازو تغییر نکند، لباس‌های شما بهتر به بدن‌تان می‌نشیند، چه اضافه وزن داشته باشید چه کمبود وزن با این تمرینات به وزن طبیعی خواهید رسید، اما دقیقا چقدر و چگونه بستگی به تیپ‌بدنی، نوع تمرین، تغذیه، خواب و تسلط مربی شما دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی