ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

این مجله با هدف ارائه اطلاعات و ابزارهای آنلاین به روز در زمینه های مختلف مربوط به سلامتی و ورزش برای هموطنان ایجاد شده است. امید است که بتوانم گام کوچکی برای شما عزیزان در این زمینه بر داریم.

  • ۰
  • ۰

از آنجایی که امروزه خانم ها خیلی بیشتر به سراغ کلاس های ورزشی همچون پیلاتس می روند، مردها فکر می کنند که پیلاتس یک ورزش زنانه است. اما پیلاتس توسط مردان ساخته شده و همچون فعالیت‌های سختی مانند بوکس مورد استفاده‌ی مردان نیز قرار می‌گیرد! ورزشکاران و همچنین سربازان نیز از پیلاتس بهره می‌برند.

پیلاتس برای آقایان
مردان هم همچون خانم‌ها به ورزش کردن احتیاج دارند. در حقیقت مردان با توجه به پاهای محکم و ناحیه‌ی لگن کوچکتر نسبت به خانم‌ها، بدون ورزش‌های تقویتی، استعداد بیشتری برای تجربه‌ی صدمات کمری دارند. ورزش‌هایی که در عین کشش عضلات، بر روی تقویت آن‌ها تمرکز می‌کند، فرم فوق‌العاده‌ای از ورزش‌‌ها برای چنین مشکلاتی‌ هستند.


چربی بدن کمتر
به طور فزاینده‌ای، شیوه‌ی زندگی بی تحرک ما، باعث سنگین‌تر شدن وزن ما شده است. تجمع چربی در مردان متفاوت از خانم‌هاست، اما بطور قابل توجهی خطرناک‌تر نیز هست! از آنجایی که در مردان چربی به تجمع در اطرف شکم تمایل دارد، بنابراین خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی بیشتر است. پیلاتس برای تقویت عضله و همچنین کاهش چربی بدن فوق‌العاده است.

انعطاف پذیری
ورزش‌های امروزی معمولاً مردها را به بدنسازی سوق می‌دهد و به ایروبیک و حرکات کششی کمترین توجه می‌شود. تمرینات قدرتی، تمرین با وزنه و ماشین‌های بدنسازی همه برای ساختن عضله خوبند، اما با توجه به حجیم شدن عضلات انعطاف پذیری آن‌ها کمتر و کمتر خواهد شد. اما به طور مشابه، در کل هر ورزشی باعث کاهش انعطاف پذیری بدن مردان نمی‌شود. پیلاتش با کشیدن عضلات باعث افزایش انعطاف پذیری آن‌ها می‌شود.

استیل بهتر
پیلاتس در کل بدنتان را قوی‌تر می‌کند، و به مردان هم همچون زنان قد و قامت استوارتری می‌بخشد. این اتفاق نه تنها باعث خواهد شد زیباتر بنظر برسید، بلکه به پیشگیری از مشکلات کمر نیز کمک می‌کند.

تعادل و هماهنگی
اگر تا حالا احساس کرده‌اید که مانند یک انسان دست و پا چلفتی بنظر می‌رسید، پیلاتس می‌تواند برایتان جوابی باشد. افزایش توده‌ی عضلانی بهمراه کنترل‌های مانند یوگا به بدن شما استحکام و هماهنگی بیشتری می‌بخشد.

در اینجا صحبت با یکی از آقایان دوستدار ورزش پیلاتس را برای شما نقل میکنم.

پاییز سال گذشته بود که با چند تا از دوستان راهی استخر بودم. در باشگاه صدای ورزش کردن چند نفر از آثایان را شنیدم، از لای در نگاه کردم ، تعداد قابل‌توجهی آقا خیلی جدی کارهایی می‌کردند که به نظر خیلی ساده می‌آمد. وقتی بیشتر به آنها دقت کردم دیدم این کارهای ساده را به سختی انجام می‌دهند و نایی برای‌شان نمانده، به طوری که وقتی مربی گفت خوبه همه اصواتی از خود منتشر کردند که فقط در سالن‌های وزنه‌برداری می‌توان شنید. کاری که آنها می‌کردند پیلاتس بود.

این روزها پیلاتس در کنار بنز و بوش و بایر و آدیداس از معروف‌ترین برند‌های آلمانی در جهان است. یازده سال پیش بهاره عطری برای اولین‌بار پیلاتس را به ایرانی‌ها معرفی کرد و باعث شد به طور ناخودآگاه اغلب آقایان فکر کنند که پیلاتس ورزشی مخصوص خانم‌هاست. با اینکه در باشگاه پیلاتس آقایان رشد این ورزش توسط آقای تیزهوش و مهندس زندیه آموزش داده می شود اما هنوز تصور زنانه بودن پیلاتس وجود دارد. در تهران تعداد مربیان پیلاتس زیاد نیست که به طور حتم با افزایش مردانی که پیلاتس کار می‌کنند، حتما بیشتر خواهد شد.

در معرفی باشگاه پیلاتس در تهران ، یکی از نمونه های عالی باشگاه پیلاتس رشد در شمال تهران است که با وجود کیفیت امکانات و مربیان بسیار عالی در این باشگاه یکی از نمونه های برجسته و عالی بشمار می روند.

برای من که ورزش کردن نه یک انتخاب بلکه یک اجبار بود، حالا پیلاتس یک عادت غیرقابل ترک شده. انجام حرکات به ظاهر ساده‌اش و انجام دم و بازدم قوی و تولید همان فیش‌فیش‌های رایج برایم مثل نان شب واجب شده. برای ما مردان میانسال پیلاتس آب‌حیات است. دوست داشتم که با مربی که دلیل اصلی اعتیادم به پیلاتس است، حرف بزنم و آن را منتشر کنم. آقای تیزهوش مربی من و خیلی از مردانی است که پیلاتس را برای تاب آوردن فشار‌های جسمی و روحی زندگی امروز انتخاب کرده‌اند. ما مردان خوش شانسی هستیم که مربی باسواد و علاقه‌مند ما را تمرین می‌دهد و با ارتباط روحی عمیقی که با شاگردان عرق‌ریز و نفس‌زن خود برقرار می‌کند باعث می‌شود که روزهای زوج هر جا که باشیم خودمان را برای یک ساعت دم و بازدم قوی به باشگاه برسانیم.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی