ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

این مجله با هدف ارائه اطلاعات و ابزارهای آنلاین به روز در زمینه های مختلف مربوط به سلامتی و ورزش برای هموطنان ایجاد شده است. امید است که بتوانم گام کوچکی برای شما عزیزان در این زمینه بر داریم.

  • ۰
  • ۰

اسپینینگ و فواید آن

 اسپینینگ چیست؟

اسپینینگ یا همان ورزش با دوچرخه ثابت می تواند راه بسیار خوبی برای تمرین بالا،سوزاندن کالری، کاهش وزن و حفظ عضلات در شکل خود باشد. تنها چیزی که نیاز است، داشتن صبر و انگیزه بالا در زمان ورزش با سایرین است تا آن رضایت واقعی حاصل شود. اسپینینگ یک ورزش موثر است که حتی امکان تمرین دوچرخه سواری برای دوچرخه سواران حرفه ای را در فصل استراحت و تعطیلی مسابقات ، برایشان فراهم می کند.

اسپینینگ ( دوچرخه ثابت) برای هر سطحی از توانایی های جسمی قابل انجام است و دیگر نیازی نیست بر روی دوچرخه ثابت خود از کلاه ایمنی استفاده کنید! اما باید توجه داشت که شما سوار یک دوچرخه واقعی نیستید. بعد از مدت ها کلاس ها می تواند برایتان یکنواخت شود و شما باید خود انگیخته باشید تا بیشترین استفاده را از کلاس خود ببرید.

فواید اسپینینگ

کلاس های دوچرخه ثابت یا اسپینینگ یا همان دوچرخه داخل سالن، در سالن ها، باشگاه اسپینینگ تهران و باشگاه های فیتنس ، با نورپردازی مختلف و موسیقی تند و ریتمیک برای ایجاد یک جو متفاوت برگزار می شود. همه آنچه که نیاز دارید یک دوچرخه ثابت، حوله ،لباس ورزشی و یک بطری آب است.

 در اینجا این فرصت فراهم شد تا کمی هم از فواید اسپینینگ یا همان ورزش با دوچرخه ثابت صحبت کنیم.

 فواید اسپینینگ

سوزاندن کالری : هر کلاس اسپینینگ به طور متوسط موجب سوزاندن 500 کالری می شود. در صورتی که در مراحل چالش برانگیز سایر رشته های ورزش هوازی در مدت زمان کوتاه کالری بیشتری در سطوح بالاتر نمی سوزانید.

بهبود سلامت سیستم قلبی-عروقی: اسپینینگ میتواند به عنوان یک ورزش هوازی (ایروبیک) انجام شود. چون در اسپینینگ انرژی را از ذخایر بدن می کشد و باعث ایجاد یک استقامت عضلانی در دوره زمانی مدید می شود. با این حال شامل تمام مزیت های ورزش های  هوازی (کاردیو) نیز می شود. کلاس های اسپینینگ در دو بخش استقامت و قلبی-عروقی انجام می گیرد. سلامت قلب یک فایده بدیهی اسپینینگ(دوچرخه ثابت) است؛ دقیقا مثل افزایش ظرفیت شش ها. هر چقدر که بیشتر تمرین کنیم یاد میگیریم که چگونه تنفس خود را به خوبی و درستی کنترل کنیم.

با سرعت خود پیش می روید: اگر کسی در گروه بخواهد آرام تر پدال بزند سایرین مجبور به پیروی از وی نیستند و هیچ کس نخواهد فهمید که دیگری در چه مرحله ای از اسپینینگ است؛ وهمگان آزاد هستند که با سرعت خود پیش بروند.

تجربه گذر زمان: در کلاس اسپینینگ ( دوچرخه ثابت) مراحل و چالش ها به طور مداوم تغییر می کند و در هر مرحله که می روید تمایل دارید که زمان بگذرد. استفاده از تکنیک های زبانی و تجسمی توسط مربیان اسپینینگ می توانند به شکل مثبت حواس پرتی ذهنی ایجاد کنند و گذشت زمان به ثانیه ای برای فرد صورت می گیرد. دوچرخه سواران در اسپینینگ به راحتی می توانند چشمان خود را ببندند و فکر کنند.

از یک ورزش کم خطر به شکل موثر لذت می برید: در اطراف خود دوستان زیادی داریم که همیشه از تردمیل و الپتیکال دوری می کنند فقط به خاطر اینکه به پا و زانوهایشان آسیب میزند. اما اسپینینگ(دوچرخه ثابت) فشار را از روی پا و زانوها بر می دارد؛ و شما قادر هستید که با شدت ورزش کنید، در حالیکه آسیبی به پا و زانوی شما وارد نشود. همچنین دوچرخه ثابت بهتری گزینه برای کسانی است که به دلیل بیماری ورم مفاصل قادر به استفاده از تردمیل(دوثابت) و الپتیکال (اسکی فضایی) نیستند.

دستیابی به پاهایی خوش فرم و باب روز: زمان زیادی طول نمی کشد که یک دوچرخه سوار اسپینینگ، کاهش وزن  خود را به رخ بکشد ؛ اما فایده مهم دیگری  در اسپینینگ (دوچرخه ثابت) وجود دارد این است که در دوچرخه ثابت شما از گروه بزرگی از ماهیچه های پای خود استفاده می کنید و زمان زیادی نمی گذرد که ماهیچه ران، عضلات پشت ران و ماهیچه ساق پا شروع به شکل گرفتن می کنند. 3جلسه اسپینینگ یا حتی ورزش با دوچرخه ثابت در خانه ، تفاوت چشمگیری را در ظاهر و زیبایی پاهای شما ایجاد میکند.

کاهش ناگهانی در تکنیک نقطه شکست: به محض اینکه یاد بگیرید با دوچرخه ثابت سخت تر و با شدت بیشتری ورزش کنید،شروع کنید به پیدا کردن نقطه شکست. دقیقا زمانی که رکاب زدن به اوج خود می رسد و خودتان واقعا احساس می کنید که ورزش را سخت کرده اید ناگهان آن را آرام کنید. فایده این تکنیک این است که با انجام آن شما اندورفین طبیعی آزاد می کنید؛ کاری که اکثر دوچرخه سواران حرفه ای آن را انجام می دهند و از آن لذت می برند.

یکی از فواید این تکنیک در دوچرخه سواری با دوچرخه ثابت این است که بدون استفاده از داروی خاص، احساس خوشایندی را تجربه می کنید. در روزهایی که از دوچرخه ثابت استفاده می کنید احساس بهتری خواهید داشت ؛انرژی بیشتری در بدنتان آزاد می شود و بدن به شکل موثر تری کار می کند.

یک تمرین عالی برای ماهیچه های شکم: مربیان اسپینینگ همیشه بر حرکات و تکنیک های اسپینینگ تاکید می کنند.حرکت درست و صحیح در شکل گیری صحیح ماهیچه ها تاثیر به سزایی دارد. علاوه بر عضلات پا، عضلات شکم نیز در گیر می شوند. همانطور که می رانید و پدال می زنید،بر خلاف دوچرخه سوار در جاده،ریتم بالای بدنتان به شما کمک می کند که حرکات پا بر روی یک ریتم باشد و زمانی که در حالت خم یا صاف حالت بدن را در حین پدال زدن تغییر می دهید، بر ماهیچه های شکم تاثیر خواهد گذاشت و تکنیک افزایش ریتم به این هدف کمک بسیار می کند. در قسمت ناحیه شکم ممکن است که نتیجه فوری حاصلن شود،ا ما با گذشت زمان شما احساس تغییر را در شکل و فرم اندام خود حتی در قسمت شکم احساس خواهید کرد.

یک دوچرخه سواری تفریحی با دیگران: صرف نظر از سطح تناسب اندام خود،راندن با دوچرخه ثابت همه را در کنار هم قرار میدهد و همگی در کنار هم در سطوح مختلف سخت در تلاش خواهند بود. نکته شگفت انگیز این است که چگونه از انرژی سایر دوچرخه سواران تغذیه می شوید وقتی که خستگی به شما رو می آورد. دوچرخه سواری گروهی این فرصت را به شما می دهد که در حین ورزش یکدیگر را تشویق کنید. می توانید الهام بخش کسانی باشید که از شما عقب تر هستند و قوی تر ها به شما کمک میکنند تا مراحل خود را پشت سر بگذارید.

ساخت قدرت ذهنی: گرم شدن و سرد شدن هنگام اسپینینگ، بهترین راه برای آرامش بدن است.قبل از قرار دادن خود در یک تمرین شدید و سخت، چشمان خود را ببندید و اجازه بدهید که فعالیت بدنی شما برای تبدیل شدن و رهایی ذهنی آماده شود. ورزش با دوچرخه ثابت موجب ساخت قدرت ذهنی می شود. وقتی که پدال می زنید روزهای خوبی بدی وجود دارد که آن را در اسپینینگ خود می گذرانید. زمان های سخت را کنار می زنید و نظم فردی که حاصل انجام اسپینینگ است در تمام زندگیتان جریان دارد و این نکته در داشتن اعتماد به نفس و کنترل خود اهمیت دارد و سودمند است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی