ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

این مجله با هدف ارائه اطلاعات و ابزارهای آنلاین به روز در زمینه های مختلف مربوط به سلامتی و ورزش برای هموطنان ایجاد شده است. امید است که بتوانم گام کوچکی برای شما عزیزان در این زمینه بر داریم.

  • ۰
  • ۰

اسپینینگ یک ورزش فوق العاده جذاب و عالی است که طرفداران بی شماری دارد. ورزش اسپینینگ برای لاغری و تناسب اندام بسیار مفید است چون کالری سوزی بالایی دارد. اسپینینگ یکی از بهترین ورزش های برای کاهش وزن است. برای کنترل و حفظ وزن هم باید در کلاس های اسپینینگ بصورت مداوم شرکت کنید.

در زبان انگلیسی اسپینینگ را با نام indoor cycling نیز می شناسند.

در ادامه در مورد ورزش اسپینینگ بیشتر توضیح می دهیم تا اطلاعات بیشتری در مورد Spinning کسب کنید. امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع گردد.

کلاس های اسپینینگ

اسپینینگ نام یک رشته ی ورزشی است که کلاس ها و تمرینات دوچرخه سواری در محیط داخلی باشگاه انجام می شود. ورزش اسپینینگ می تواند یک راه عالی برای تمرینات شدید و موثر برای تناسب اندام شما باشد. کالری سوزی و حفظ فرم عضلات به خصوص در فصل های نامناسب مثل زمستان و پاییز به خاطر کم شدن فعالیت های بدنی و ورزش در خارج از باشگاه، بستری را فراهم آورده است که بتوانید به بهترین شکل ورزش کنید و کالری بسوزانید. اما باید خودتان را برای یک تمرین حسابی آماده کنید تا موثر تر کالری بسوزانید و به وزن دلخواه خود برسید. قیمت کلاس اسپینینگ در باشگاه های مختلف بسته به محل واقع شدن باشگاه، امکانات موجود و مربیان حرفه ای که در باشگاه هستند متفاوت است.

البته این نکته را فراموش نکنید. اسپینینگ فقط برای کاهش وزن نیست، برای کنترل و حفظ وزن هم باید در کلاس های اسپینینگ بصورت مداوم شرکت کنید. همانطور که مواد غذایی میخوریم، کالری های موجود در غذاها جذب بدن می شود و لازم است این کالری ها را مصرف کنیم. اگر کالری های جذب شده را مورد استفاده قرار ندهیم بصورت چربی در بدن ما ذخیره شده و باعث چاق شدنمان می شود.

مزایا و فواید اسپینینگ:

یک تمرین موثر و فوق العاده است و اجازه می دهد تا در هر فصلی بتوانید ورزش کنید و کالری بسوزانید.

برنامه های متنوع در کلاس های اسپینینگ باعث تازگی این ورزش می شود.

عالی برای تمام سطوح توانایی: با توجه به آمادگی جسمانی شما با اسپینینگ می توانید فشار تمرین خود را کم یا زیاد کنید.

لازم نیست لباس مخصوص دوچرخه سواری بپوشید. با هر پوششی می توانید ورزش کنید چون در یک محیط بسته با دمای ثابت هستید.

سوزاندن کالری : هر کلاس اسپینینگ به طور متوسط موجب سوزاندن ۵۰۰ کالری می شود.

یک تمرین عالی برای ماهیچه های شکم:حرکت درست و صحیح در شکل گیری صحیح ماهیچه ها تاثیر به سزایی دارد. علاوه بر عضلات پا، عضلات شکم نیز در گیر می شوند. همانطور که می رانید و پدال می زنید،بر خلاف دوچرخه سوار در جاده،ریتم بالای بدنتان به شما کمک می کند که حرکات پا بر روی یک ریتم باشد و زمانی که در حالت خم یا صاف حالت بدن را در حین پدال زدن تغییر می دهید، بر ماهیچه های شکم تاثیر خواهد گذاشت و تکنیک افزایش ریتم به این هدف کمک بسیار می کند.

دستیابی به پاهایی خوش فرم : فایده مهم در اسپینینگ (دوچرخه ثابت) این است که در دوچرخه ثابت شما از گروه بزرگی از ماهیچه های پای خود استفاده می کنید و زمان زیادی نمی گذرد که ماهیچه ران، عضلات پشت ران و ماهیچه ساق پا شروع به شکل گرفتن می کنند. ۳جلسه اسپینینگ یا حتی ورزش با دوچرخه ثابت در خانه ، تفاوت چشمگیری را در ظاهر و زیبایی پاهای شما ایجاد میکند.

ساخت قدرت ذهنی: گرم شدن و سرد شدن هنگام اسپینینگ، بهترین راه برای آرامش بدن است.ورزش با دوچرخه ثابت موجب ساخت قدرت ذهنی می شود. وقتی که پدال می زنید زمان های سخت را کنار می زنید و نظم فردی که حاصل انجام اسپینینگ است در تمام زندگیتان جریان دارد و این نکته در داشتن اعتماد به نفس و کنترل خود اهمیت دارد و سودمند است.

بهبود سلامت سیستم قلبی-عروقی: اسپینینگ میتواند به عنوان یک ورزش هوازی (ایروبیک) انجام شود. چون در اسپینینگ انرژی را از ذخایر بدن می کشد و باعث ایجاد یک استقامت عضلانی در دوره زمانی مدید می شود. با این حال شامل تمام مزیت های ورزش های هوازی (کاردیو) نیز می شود. کلاس های اسپینینگ در دو بخش استقامت و قلبی-عروقی انجام می گیرد. سلامت قلب یک فایده بدیهی اسپینینگ(دوچرخه ثابت) است؛ دقیقا مثل افزایش ظرفیت شش ها. هر چقدر که بیشتر تمرین کنیم یاد میگیریم که چگونه تنفس خود را به خوبی و درستی کنترل کنیم.

 مضرات اسپینینگ:

درست است که اسپینینگ هم یک دوچرخه است اما بصورت ثابت است و حال و هوای یک دوچرخه ی واقعی در محیط باز را ندارد.

کلاسها می توانند یکسان باشند. که البته این نکته بسیار به مربی بستگی دارد. مربیان باشگاه هر جلسه تمرینات متنوعی برای اعضای باشگاه دارند.

شما باید خودتان را برای اثر حداکثری، تحت فشار قرار دهید.

البته شاید عنوان مضرات برای موارد بالا مناسب نباشد ولی جز محدودیت ها به شمار می رود.

کلاسهای اسپینینگ در یک استودیو یا سالن تناسب اندام با تنظیمات نور و موسیقی مختلف برای ایجاد یک فضای پر انرژی انجام می شود. مربیان، شرکت کنندگان را از طریق مراحل تمرینی هدایت می کنند. گرم شدن، ثابت نگه داشتن زمان، سرعت، صعود، خنک شدن و غیره.

شما کنترل روی دوچرخه خود را تمرین می کنید تا پدال زدن را به آسانی یا بالا بردن فشار تمرین انجام دهید. تنظیم ثابت طبیعی است. همه چیزهایی که نیاز دارید لباس ورزشی، حوله (برای پاک کردن عرق روی صورت خود) و یک بطری آب است. در برخی از باشگاه های ورزشی، اسپینینگ ها دارای کلیپ های مختلف با شرایط تمرینی مشابه هستند.

در کلاس دوچرخه ثابت چه اتفاقی می افتد ؟

تصور کنید یک گروه از دوچرخه های ورزشی در یک استودیوی باشگاه با امکانات بالا قرار گرفته است.

آنچه که شاهد هستید، یک کلاس دوچرخه سواری در محیط داخلی است که امکان تمرین در باشگاههای تناسب اندام در همه جا وجود دارد. این یک پدیده نسبتا تازه است، که در آن شرکت کنندگان در تمرین گروهی در دوچرخه های ورزشی شرکت می کنند که عموما ۳۰ تا ۷۵ دقیقه طول می کشد. کلاس ها توسط مربیان و مدرسان هدایت می شوند که به طور معمول شرکت کنندگان را از طریق یک سری از مراحل، از مرحله گرم شدن تا مرحله های چالش برانگیز، به دوره ای از تلاش کمتر دنبال می کند و سپس مرحله خنک کردن فرا می رسد. باشگاه اسپینینگ بانوان تهران از آقایان جداست ولی همان انرژی و هیجان را دارد.

در کلاس های دوچرخه سواری در محیط داخلی، از جمله اسپینینگ که بسیار محبوب است، شدت تمرین تحت تأثیر چندین مورد است:

 ضربان قلب یا سرعت پدال

مقاومت یا دنده ی دوچرخه که می تواند به طور مداوم در سراسر کلاس تنظیم شود تا پدال زدن (رکاب زدن) ساده تر یا مشکل تر باشد.

از طریق موقعیت بدنی و نشستن، یا پدال، ارتفاع زین (محل نشستن روی دوچرخه) و یا افزایش یا کاهش ارتفاع دسته های دوچرخه. در نهایت، شرکت کنندگان سطوح اعمال خود را تعیین می کنند، چیزی که برای برخی از افراد بهتر از دیگران کار می کند. یک مربی خوب مطمئنا شما را تشویق می کند و انگیزه می دهد تا خودتان را تحت فشار قرار دهید و به احتمال زیاد یک کلاس دوچرخه سواری در محیط دوچرخه ثابت برای تمرین شدید پیدا خواهید کرد. این یک روش مناسب برای شکل دادن به بدن و داشتن تناسب اندام است.

اگر بدنبال یک باشگاه خوب برای ورزش اسپینینگ در تهران هستید که دارای سالن فوق العاده حرفه ای برای رشته ی ورزشی اسپینینگ باشد، پیشنهاد می کنم  از این باشگاه نیز دیدن کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی