ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

ورزش، زیبایی اندام و سلامتی

این مجله با هدف ارائه اطلاعات و ابزارهای آنلاین به روز در زمینه های مختلف مربوط به سلامتی و ورزش برای هموطنان ایجاد شده است. امید است که بتوانم گام کوچکی برای شما عزیزان در این زمینه بر داریم.

  • ۰
  • ۰

اگر اهل ورزش یا علاقه‌مند به آن هستید شاید تا به حال کلمه بادی پامپ، به گوشتان خورده باشد. این ورزش گروهی پرهیجان که کالری خوبی هم با آن می‌سوزانید این روزها حسابی پرطرفدار شده است. بادی پامپ، یک ورزش هوازی-قدرتی است که در آن از هالتر و دمبل برای انجام تمرینات قدرتی و استقامتی استفاده می‌شود. در ادامه، به چند سؤال مهم درمورد بادی پامپ پاسخ داده‌ایم.

بادی پامپ، ترکیبی از نشاط و تناسب اندام

بادی پامپ، روشی جدید و هیجان‌انگیز برایتناسب اندام است. امروزه کلاس‌های آموزشی بادی پامپ همه‌ جا فراگیر شده‌ است. در آغاز این شیوه‌ی تمرینی را شرکت Les Mills در سال ۱۹۹۱ و در نیوزلند آغاز کرد که امروزه در سراسر دنیا موردتوجه قرار گرفته است و به‌عنوان یکی از بهترین تمرینات ورزشی برای همه‌ی افراد با سطوح مختلف تناسب اندام و قدرت بدنی، در نظر گرفته می‌شود.

این روزها، بیشتر باشگاه‌های ورزشی در شمال تهران کلاس‌های بادی پامپ دارند؛ بنابراین اگر در نزدیکی شما چنین کلاس‌هایی برگزار می‌شود، بهتر است از این فرصت استفاده کنید. به‌گفته‌ی مربیان حرفه‌ای تناسب اندام، کالری‌ای که در جریان تمرینات بادی پامپ می‌سوزانید، لبخند را قبل و بعد از تمرین به لب‌تان می‌آورد.

تمرینات بادی پامپ چه مزایایی دارد؟

باوجود مربیان حرفه‌ای، کلاسی پر از متقاضی و موزیک‌های انگیزه‌بخش، مطمئنا از کلاس‌های بادی‌پامپ لذت می‌برید و به هر هدفی که در نظر دارید، خواهید رسید. با انجام این تمرینات، هم‌زمان که در بدن شما فرایند عضله‌سازی صورت می‌گیرد، قوی‌تر و سالم‌تر می‌شوید و متوجه بهبود شرایط تناسب اندام خود خواهید شد.

موفقیت در کاهش وزن با تمرینات بادی پامپ

عدم تناسب اندام از مشکلاتی که خیلی از افراد تجربه می کنند و در عین حال کم کردن وزن کار ساده ای نیست و معمولا افراد چاق دنبال روشهای ساده هستند. کاهش وزن با بادی پامپ یک روش جدید و هیجان انگیز برای تناسب اندام است که رسیدن به وزن ایده آل را راحت می کند.

بادی پامپ در حال حاضر در سطح جهانی به عنوان یک کلاس عالی برای افراد و در تمام سطوح تناسب اندام انجام می شود. اکثر ورزشگاه ها در حال حاضر این کلاس ها را ارائه می دهند. پس از تمرینات بادی پامپ، شما به طور واضح نتایج مثبت کاهش وزن با بادی پامپ را می بینید.

با تمرینات بادی پامپ می‌توانید کالری سوزانده‌شده در تمرینات را افزایش دهید و درعین‌حال، به‌تدریج وزن خود را هم کم کنید. احتمالا برای‌تان سؤال پیش آمده که با یک تمرین پرجنب‌وجوش بادی پامپ، چقدر وزن کم می‌کنید؟

در بادی تامپ، ترکیبی از حرکت های علمی همراه با مربیان حرفه ای و موسیقی عالی به شما کمک می کند تا به آنچه که دلخواه شما است دست یابید. اساس کار بادی تامپ بیشتر با استفاده از تمرین هالتر است که شما را لاغر، پر انرژی و متناسب می کند.

فواید کاهش وزن با بادی پامپ

             افزایش جرم عضلانی

             افزایش قدرت عضلانی

             بهبود تونیک شکل بدن

             بهبود مقاومت فیزیکی

             بهبود وضعیت بدن

             رهایی از درد کمر

             تقویت مفاصل

             افزایش تدریجی تراکم استخوان

             لذت و انگیزه برای حضور در یک کلاس جمعی

توصیه کارشناسان در تمرینات بادی پامپ، روش انتخاب وزنه هایی  است که از آن استفاده می کنید. در صورتی که در بادی پامپ به دنبال سوزاندن چربی هستید، بهتر است توده عضلانی خود را افزایش دهید و به این ترتیب نتایج  خوبی را در کوتاه مدت به دست آورید.

در یک تمرین بادی پامپ، چه مقدار کالری سوزانده می‌شود؟

کلاس‌های ۴۵ تا ۶۰ دقیقه‌ای بادی پامپ، برای سوزاندن مقدار زیادی کالری، کافی است. همه‌ی ما می‌دانیم که هر چه مقدار کالری سوزانده‌شده بیشتر باشد، روند کاهش وزن با سرعت بیشتری طی می‌شود. در یک کلاس ۶۰ دقیقه‌ای بادی‌ پامپ، چیزی در حدود ۶۰۰ کالری می‌سوزد. البته این مقدار کالری سوزاند‌ه‌شده، به‌شدت حرکات اجراشده در کلاس هم بستگی دارد.

تمرینات بادی پامپ

ورزش بادی پامپ شامل یکی از هشت تمرین برنامه تمرینات گروهی است که در این تمرینات مقاومتی، شرکت کنندگان با روش استقامت عضلانی، به تمرین پرداخته و استفاده از یک هالتر قابل تنظیم و تمرین گام به گام، مد نظر قرار گرفته شده است.

اثربخشی بادی پامپ، یک فرمول ثابت شده است که عضلات را با استفاده از وزنه های سبک، فرم می دهد و همراه با فرم دهی عضلات، کاهش وزن با بادی پامپ را تجربه می کنید. زمانی که عضلات  بدن شما تقویت می شوند، چربی از بین  رفته، و شکل و ساختار بدن دچار تغییرات زیادی خواهد شد.

بادی تامپ ، یک دوره تمرینی حرفه ای برای تقویت قلب است که  به طور خاصی، به منظور ایجاد تمرینات استقامتی استفاده می شود. کلاس های بادی پامپ معمولا حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد. آنها تمرین های سرگرم کننده اما سختگیرانه ای هستند که موجب افزایش ضربان قلب، تمرکز بر تمام ارگان های بدن و کار در هر قسمت از بدن و کالری سوزی بالا  می شوند.

به طور معمول هر تمرین را در یک جلسه ۶۰ دقیقه ای تا ۸۰۰ بار تکرار کنید. این روش، یک موفقیت کامل است و دور از عقل یا دور از انتظار نیست، زیرا وزنه ای که استفاده می کنید بسیار سبک است.

ورزش بادی پامپ برای کاهش میزان کالری در بدن بسیار موثر است. باید توجه داشته باشید که در هنگام تمرینات بادی پامپ به کالری های مصرفی خود هم توجه کنید. این تمرین ۶۰ دقیقه ای که با استفاده از یک هالتر انجام می شود، به شیوه ای متفاوت  عمل می کند. در بادی پامپ، به جای تمرکز بر وزنه های سنگین، بیشترین تمرکز بر روی هالترهای سبک وزن است که در سرعت  بخشیدن در تمرین موثر است.

ایده این است که “عضلات” خود را قوی تر کرده و تنها بر قدرت و بزرگ شدن آن ها تمرکز نکنید. شما از طریق تمرینات در بادی تامپ، یک حرکت خاص را انجام می دهید با این تفاوت که این تمرین را چندین  بار تکرار می کنید.

آموزش مقاومت با وزنه ها در بادی پامپ، یکی از روش های بسیار موثر در سوخت  کالری  و روشی منحصر به فرد در ایجاد عضله سازی است. همانطوری که شما در بادی پامپ به تقویت عضلات می پردازید،  به همان نسبت هم سوخت و ساز بدن شما افزایش می یابد.

 

این بدان معنی است که کالری ها با تمرینات بادی پامپ، با افزایش سرعت کار و پس از پایان کلاس سوزانده می شوند و تناسب اندام و کاهش وزن با بادی پامپ را حس می کنید. با افزایش توده عضلانی در بدن شما، روزانه به انرژی بیشتر نیاز دارید، که اگر به دنبال رژیم کم  کالری هم باشید می توانید به میزان زیادی کالری بالا را از بدن خود حذف کنید.

بنابراین نه تنها کالری های زیادی را در حین تمرین، می سوزانید،  بلکه به همراه آن بدن خود را هم احیا کرده و می توانید با ایجاد عضله به طور دائمی متابولیسم را افزایش دهید.

تمرینات بادی پامپ، توانایی سوزاندن چربی را در شما بهبود می بخشد و کمک می کند تا عضلات پر قدرتی ایجاد کرده و تقریبا پس از هشت هفته، افزایش قابل توجهی از قدرت عضلانی و یا کاهش چربی بدن به وضوح مشاهده شود.

یکی از مزیت های اصلی بادی بامپ، قابلیت اندازه گیری افزایش استقامت عضلانی  است. بادی پامپ، یک برنامه مناسب و جدید برای کسانی است که در تمرینات کمی سخت گیر بوده و می خواهند با دیگران کار کنند.

بادی پامپ، باعث حرکت ماهیچه ها،  افزایش استقامت عضلانی و تناسب اندام از طریق تمرینات هوازی شده و به طور قابل توجهی مقدار زیادی کالری را می سوزاند. افرادی که در تمرینات بادی پامپ شرکت می کنند، باید دو تا سه روز در هفته برای انجام تمرینات زمان بگذارند تا بتوانند به بهترین نتیجه دلخواه برسند.

 

از یک تمرین بادی پامپ باید چه انتظاری داشته باشیم؟

با انجام یک تمرین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه‌ای بادی پامپ، در‌حالی‌که بقیه‌ی افراد حاضر در کلاس، تکرار حرکات خود را با ریتم موسیقی هماهنگ می‌کنند، مربی شما ابتدا با حرکات مناسب برای گرم‌کردن همراه با دمبل‌های سبک شروع می‌کند تا بدن‌تان را برای تمرینات شدیدتر آماده کند. سپس با انجام تمرینات شدید هوازی و تقویت عضلات به‌کمک دمبل و هالتر، تمرینات را ادامه می‌دهد. هر کدام از گروه‌های عضلانی بدن به نوبت درگیر می‌شوند، مثلا قفسه‌ی سینه، پشت، شانه‌ها و شکم. این حرکات باعث می‌شود که بیشترین کالری را بسوزانید و تک‌تک بخش‌های بدن خود را تقویت کنید. با انجام حرکات مخصوص سرد کردن بدن و حرکات کامل کششی، احتمال دردهای عضلانی و ریسک آسیب، کاهش می‌یابد.

آیا کلاس‌های بادی پامپ برای کاهش وزن مناسب است؟

تمرینات مداوم با وزنه، یک کالر‌ی‌سوز عالی و بهترین روش برای ساخت عضله است. همان‌طور که عضلات، خود را بعد از تمرینات بازیابی می‌کنند، متابولیسم یا سرعت سوخت‌وساز بدن شما افزایش می‌یابد. درنتیجه، تا مدت‌ها بعد از انجام تمرینات بادی پامپ، روند سوختن کالری ادامه پیدا می‌کند. با افزایش حجم عضله، بدن شما روزبه‌روز به انرژی بیشتری نیاز خواهد داشت. در نتیجه با در نظر گرفتن یک رژیم غذایی مبتنی‌بر کالری‌شماری می‌توانید کاهش وزن چشمگیری را تجربه کنید.

بنابراین، با انجام تمرینات، نه‌تنها کالری زیادی می‌سوزانید بلکه این روند را در زمان بازیابی بدنی، ادامه خواهید داد. باساخت عضله در بدن، سوخت‌وساز بدن‌تان را افزایش می‌دهید.

آیا من می‌توانم در کلاس‌ بادی پامپ شرکت کنم؟

به‌دلیل ماهیت این نوع تمرینات که شامل بلندکردن وزنه است، پیش از آغاز تمرینات باید به مربی بدنسازی باشگاه درباره توان بدنی خودتان اطلاعات دقیق و کافی بدهید. مربی می‌تواند با چند تست ساده انجام حرکات بدنسازی که از شما می‌گیرد متوجه آمادگی بدنی شما برای آغاز ورزش بادی پامپ شود.

آیا کلاس‌های بادی پامپ در تهران تنوع دارند و شامل انواع مختلفی می‌شوند؟

اگر کار با وزنه و دمبل را دوست ندارید، می‌توانید انواع مختلف کلاس‌های بادی پامپ را تجربه کنید. این کلاس‌ها عبارت‌اند از:

بادی اتک (BodyAttack): این تمرینات ورزشی ترکیبی از تمرینات اینتروال و چابکی است که سطح تناسب اندام‌تان را ارتقا می‌دهد و بدن‌تان را شکل می‌دهد و قوی‌تر می‌کند.

بادی کامبت (BodyCombat): این تمرینات ترکیبی از حرکات کاراته، بوکس، تکواندو، تای چی و موی تای است که حس جنگجویی درونی‌تان را آزاد می‌کند و تمریناتی جذاب شامل حرکات پا و مشت‌زدن است.

بادی بالانس (BodyBalance): در این تمرینات از حرکات تای چی، یوگا و پیلاتس برای افزایش تعادل بدن استفاده می‌شود.

بادی استپ (BodyStep): در این تمرینات از استپر (stepper) برای سوزاندن بیشترین مقدار کالری و تمرین در بخش‌های پایین‌تنه استفاده می‌شود.

بادی جم (BodyJam): این تمرینات هوازی موزون همراه با رقص، به‌قدری جذاب و ساده است که در حین تمرین، فراموش می‌کنید که در حال ورزش کردن هستید.

بادی وایو (BodyVive): این تمرینات با شدت کم و با استفاده از وسایلی چون کش و توپ مخصوص انجام می‌شود و به بهبود شرایط تناسب اندام کمک می‌کند و اندام‌ها را با کمترین فشار به مفاصل، تقویت می‌کند.

باشگاه‌های مختلف، انواع کلاس‌های بادی‌پامپ را ارائه می‌کنند که با توجه به اهداف و توانایی بدنی‌تان می‌توانید هر کدام را که مناسب‌تر است انتخاب کنید.

منبع: باشگاه ورزشی رشد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی